İKAMET İZNİ

Last updated on September 28th, 2017

Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra 1 ay içerisinde ikamet izni için T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi, İzmir İl Müdürlüğü ‘ne başvurulmalıdır. Randevu için müsait günler çok sınırlı olduğu için online randevunuzu almak için çok beklemeyiniz. Türkiye’ye geldiğiniz ilk gün online randevunuzu almanızı şiddetle tavsiye ederiz.

Yeni düzenlemeye göre, tüm uluslararası öğrencilerin ikamet izni alabilmesi için Türkiye’de geçerli olan bir Sağlık Sigortasının bulunması gerekmektedir.

Adres : KEMERALTI MAHALLESİ 855 SOKAK NO:40/A KONAK / İZMİR
E-POSTA: izmir@goc.gov.tr
TEL         : 0 232 402 44 62
FAX         : 0 232 484 32 70

https://goo.gl/maps/UijcqYfXepB2 

Her öğrencinin internet üzerinden bireysel randevu alması gereklidir. Bunun için sırasıyla aşağıdaki basamakları takip edebilirsiniz:

  • Öncelikle https://e-ikamet.goc.gov.tr adresine giriniz.
  • ‘İlk kez İkamet İzni için Başvuru Yapıyorum’ kutucuğu (pembe) seçilir.
  • Daha sonra ‘Yeni bir Başvuru Yapmak İstiyorum’ kutucu seçilir.
  • Ve bütün boşluklar DOĞRU bir şekilde doldurulur.

Aşağıda ikamet izni başvurusu için gerekli belgeler listelenmiştir. Genelde ikamet izninizi pasaportunuzla birlikte 1 hafta sonra alabilirsiniz. Bu süre zarfında pasaportunuz başvuru evraklarınızla birlikte alıkonulur. İkamet izninizi bizzat teslim almanız gerekmektedir.

  1. İkamet İzni Başvuru Formu (yabancı ve/veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmalıdır)
  2. Pasaport veya yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi (kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile işlem gören sayfalar)
  3. Dört (4) adet fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik olmalıdır. Aile fotoğrafı, özçekim, tanınmanızı zorlaştıran, güncel olmayan veya siyah-beyaz fotoğrafları sisteme yüklemeyiniz, aksi takdirde ikamet izni belgesi düzenlenmeyecektir!)
  4. Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair beyan (Başvuru Formunda beyan edilir. İdare destekleyici belge isteyebilir.)
  5. Geçerli sağlık sigortası (Sigorta süresi, istenilen ikamet izni süresini kapsamalıdır. Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır):
  • İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge
  • Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi (SGK’dan getirilecek olan provizyon belgeleri hem destekleyici, hem de aile bireylerini kapsayacak biçimde olmalıdır.)
  • Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için yapılan başvuruya dair e-imzalı veya imzalı, kaşeli belge
  • Özel sağlık sigortası (Poliçede “İşbu poliçe 06.06.2014 tarih ve 9 sayılı ikamet izni taleplerinde yaptırılacak özel sağlık sigortalarına ilişkin genelgede belirlenen asgari teminat yapısını kapsamaktadır.” ibaresi bulunmalıdır. Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve kaşeli/mühürlü aslını ibraz ediniz! Uzatma başvurularında ise, başvuru dosyanıza sadece poliçenizin onaylı (kaşeli, imzalı) örneğini koyunuz.)
  1. Aktif olarak öğrencilik haklarından faydalanıldığını gösterir nitelikte öğrenci belgesi (e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge)

Aşağıdaki dosyalardan başvuru formuna ve ayrıntılara ulaşabilirsiniz.

BAŞVURULARA VE BELGELERE İLİŞKİN AÇIKLAMALAR

İKAMET İZNİ ÖĞRENCİ BAŞVURU FORMU

İLK VE GEÇİŞ RANDEVULARINDA İSTENECEK BELGELER