Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra 1 ay içerisinde ikamet izni için T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi, İzmir İl Müdürlüğü ‘ne başvurulmalıdır. Randevu için müsait günler çok sınırlı olduğu için online randevunuzu almak için çok beklemeyiniz. Türkiye’ye geldiğiniz ilk gün online randevunuzu almanızı şiddetle tavsiye ederiz.
Yeni düzenlemeye göre, tüm uluslararası öğrencilerin ikamet izni alabilmesi için Türkiye’de geçerli olan bir Sağlık Sigortasının bulunması gerekmektedir.
Adres : KEMERALTI MAHALLESİ 855 SOKAK NO:40/A KONAK / İZMİR
E-POSTA: izmir@goc.gov.tr
TEL : 0 232 402 44 62
FAX : 0 232 484 32 70
https://goo.gl/maps/UijcqYfXepB2
Her öğrencinin internet üzerinden bireysel randevu alması gereklidir. Bunun için sırasıyla aşağıdaki basamakları takip edebilirsiniz:
Aşağıda ikamet izni başvurusu için gerekli belgeler listelenmiştir. Genelde ikamet izninizi pasaportunuzla birlikte 1 hafta sonra alabilirsiniz. Bu süre zarfında pasaportunuz başvuru evraklarınızla birlikte alıkonulur. İkamet izninizi bizzat teslim almanız gerekmektedir.
Aşağıdaki dosyalardan başvuru formuna ve ayrıntılara ulaşabilirsiniz.
BAŞVURULARA VE BELGELERE İLİŞKİN AÇIKLAMALAR
İKAMET İZNİ ÖĞRENCİ BAŞVURU FORMU
İLK VE GEÇİŞ RANDEVULARINDA İSTENECEK BELGELER